måndag 16 januari 2012

Min far

Min far. Jag vet inte vem min far är eller hur han ser ut. Jag har ingen bild av honom. I min ungdom tänkte jag mycket på honom, undrade mycket. Speciellt funderade jag på om jag liknade honom på något vis.

Jag dagdrömde om min far, han var lång, mörk, stilig och hade mycket pengar. Framförallt så älskade han mig, han visste bara inte att jag fanns. Han var stark och trygg och skulle skydda mig med sitt liv, om det behövdes.

Min far, min älskade far fanns bara i min fantasi, men där var han en Kung med ett eget land och jag var hans prinsessa.

Nuförtiden tänker jag inte så mycket på honom. Har kommit till ro med att jag aldrig kommer att veta vem han är. Det är sorgligt men så är livet ibland.


---------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar