lördag 24 september 2011

Ögon

Om mina ögon kunde tala

skulle de berätta för dig

om allt jag har sett hittills

rättvisor och orättvisor

vackert och fult

glädje och sorg



Om mina ögon kunde tala

skulle de berätta för dig

att jag älskar dig

Istället tittar mina ögon ner

varje gång du är nära

De är rädda för att möta din blick

att hamna i trans

att ej kunna släppa taget



Om mina ögon kunde tala

skulle de berätta för dig

att jag har svårt att leva i nuet

jag är en ensam själ



Jag har gått vilse

och försöker komma upp på vägen igen

men det är svårt

Jag vill bli ett med mig själv

men det går långsamt



Om mina ögon kunde tala

skulle de berätta för dig att jag vill leva

Jag vill inte ge upp

 …… inte än

1 kommentar:

  1. Underbart att se att du äntligen har en blog! Den här gillade jag verkligen (är väldigt ovan att läsa poesi på svenska!). Kommer tillbaka och läser mer framöver!!! Välkommen till blogosfären!

    SvaraRadera